All for Joomla All for Webmasters

Juni Blog 2021

Na mijn scheiding vele jaren geleden besloot ik voor me zelf om met motorrijlessen te beginnen, ik had eigenlijk nooit iets gehad met brommers, wat velen wel hadden.
Maar om zeker te zijn besloot ik toch eerst een proefrit te maken, om te kijken of het wat voor mij was, en ik vond het leuk dus heb ik mijn motorrijbewijs gehaald, klik op de link Motorrijlessen dagboek 2007 – The Handyman. (henkhorck.eu) voor het dagboek van de lessen!
Mijn allereerste motor was een Honda VFR 750f, lekker snel ding en vele kilometers op gemaakt maar van het echte toeren kwam het niet echt.
De motor was eigenlijk niet geschikt om er lange afstanden mee te rijden, het kon wel maar je lag voorover op de motor en om dat lang te doen was niet echt fijn voor je armen, nee de Honda VFR 750f vond ik geen echte tourmotor!
Enkele maanden terug besloot ik o.a. door het advies van Marlies de motor in te ruilen voor een toermotor, zodat we samen wat vaker erop uit konden met de motor.
Ik kwam uit op een Honda Deauville 700 uit 2016, een toermotor, na een kort proefritje besloot ik de motor te kopen, maar tijdens de kilometers die volgden, en vooral op de binnen weggetjes kwam ik er toch wel achter dat deze motor niets voor mij was.
Ik kan het niet allemaal uitleggen, maar de motor was denk ik te groot, of was het de Cadan aandrijving of de maar 5 versnellingen er waren nog wat van die dingen die niet echt van een leien dakje gingen.
Toch besloot ik om de motor te laten verlagen in de hoop dat ik hem beter de baas kon als hij stil stond, ik kon namelijk net met de tenen aan de grond komen en dat is niet altijd genoeg.
Ik kon niet wennen aan de Cadan en aan de 5 versnellingen en daardoor ging het niet echt lekker bij het afslaan, het is allemaal moeilijk uit te leggen, een ding is zeker ik voelde me niet echt lekker en zeker op deze motor.
Toen ik naar de garage moest voor de verlaging die een uur zou duren liep ik door de showroom te struinen om de tijd te doden, en daar zag ik veel mooie motoren staan waaronder een Kawasaki Vulcan S.
Ik was er al een keer op gaan zitten en had er naar staan kijken maar verder niet, toen ik een foto ging nemen van het bord dat er bij stond om thuis op te zoeken wat het voor motor was, de reviews, de YouTube filmpjes enz.
Toen ik een foto ging nemen zag ik het prijskaartje, ehm dat viel mij mee voor zo’n motor, normaal liep ik dit soort motoren voorbij omdat ik wist dat ik deze toch niet betalen kon.
Niet dat de motor gratis is ehm zeker niet je hebt er een halve auto voor maar ik heb prijzen gezien ruim boven de 20.000 euro.
Maar goed na een tijd gewacht te hebben en rond gewandeld te hebben kwam de verkoper vertellen dan de verlaging niet afgemaakt kon worden omdat er een kogellager kapot was en vervangen moest worden.
Okey, dus werd er een Kawasaki Ninja 650 uit de showroom getrokken om toch thuis te komen, nou mensen dat was een Aye opener kan ik hier schrijven.
Wat reed dat lekker, makkelijk door de bochtjes, ik was zeker en er zat pit in echt een heerlijke rit met een pijnlijke afloop.
Ik kwam thuis en toen bleek de achterband lek te zijn, er zat een schroef in en grrrrrr, ik maar meteen Motoport gebeld met het treurige nieuws dat de achterband lek was.
Maar ook meteen mijn verhaal verteld over mijn rit met de Kawasaki Ninja en mijn ervaringen met de Honda Deauville, om een lang verhaal kort te houden, ik werd uitgenodigd voor een proefrit op de Kawasaki Vulcan S.
Joehoe! dat leek me wel wat, een keer rijden op zo’n mooie motor, dat doe je namelijk niet elke dag.
Na mijn ritje van de Ninja was ik zo enthousiast dat Marlies mij meteen het advies gaf om de Honda in te ruilen, je moet zeker op een motor zitten, als je er niet lekker mee rijd en zeker bent dan ben je gevaarlijk bezig.
Nou inmiddels had ik me al helemaal ingelezen, heel veel filmpjes gekeken, reviews gelezen en was ik zelf al lid geworden van drie Facebook groepen, waaronder Kawasaki Vulcan NL en BE.
Maar goed vrijdag 30 april 2021 was mijn proefrit, ik had afgesproken dat ik op en neer naar huis zou rijden zodat het thuisfront ook kon kijken welke motor het was, natuurlijk hadden ze foto’s en filmpjes gezien!
Ik was met de auto gekomen maar wel met wat kriebels in de buik, achter in de auto had ik de motor kleding en helm liggen, de verkoper zette de Vulcan netjes bij de auto, hij vertelde dat ik niet op het achterwiel moest gaan rijden omdat de banden nog nieuw waren, haha, en toen liep hij weer weg, neem alle tijd en geniet ervan zei hij en weg was hij.
En daar stond ik dan bij mijn auto met de nieuwe Kawasaki Vulcan S met nog maar 1 kilometer op de teller, helemaal alleen, er was ook niemand in de buurt, de Vulcan liep lekker op te warmen terwijl ik me in de kleding stak.
Tja, en dan neem je plaats op de motor, niemand die op je vingers kijkt en zo kon ik in alle rust beginnen aan mijn proefritje, en mens wat had ik er zin in!
Net voor ik vertrok uit Hengelo heb ik een berichtje gestuurd naar het thuisfront dat ik er aan kwam, Marieke zou ook komen om te kijken waar papa nu weer mee aankwam scheuren.
Ja en dan de eerste kilometers, oké even wennen aan de pendalen want deze zitten op een heel andere plek, maar het viel mij meer dan 100% mee terwijl ik me daar de meeste zorgen over had gemaakt!
En mensen wat een luxe en wat een relaxte rit was het, ondanks dat het mijn allereerste rit was op deze motor en dit type motor, dit was een rit zoals motorrijden moet zijn vond ik.
Mens wat een genot, je zit relaxed, het rijd soepel, de bochtjes nemen net zo makkelijk, de afslagen gingen soepel en ik was wat voorzichtiger dan normaal omdat er nieuwe banden op zitten, en ik op een nieuwe motor reed die niet van mij was.
Er stond nog maar 1 kilometer op de teller en ik was dus de allereerste persoon die er echt op reed, ik moest zelf nog door de berm omdat er een vuilniswagen op straat stond in het buitengebied en dat is iets wat ik met mijn vorige motoren niet gedaan zou hebben.
Maar dat ging net zo makkelijk, natuurlijk wel een spannend moment omdat je nog niet gewent bent aan deze motor, maar mijn gevoel zegt dat dat niet lang gaat duren als ik zo’n motor zou hebben.
En zo nu en dan even het gas los, tja ook dat moest ik ook even testen, en als ik in mijn eerste rit al zo rijd dan belooft het wat voor als ik straks helemaal gewend ben.
Marlies en ook Marieke vonden het beide een prachtige motor Marlies was zelfs onder de indruk, volgens mij was de motor boven verwachting, Marieke moest er natuurlijk ook even op zitten, en daar zat ze dan met een big smile, en natuurlijk moesten we ook de buddyseat testen, man, man wat moet ik er nog over schrijven alles was positief.
Het was een hele mooie proefrit waar ik echt van heb genoten, en ik had afgesproken met Marlies en ook met de eigenaar van Motoport Hengelo dat ik Kawasaki Vulcan S zou kopen als ik er met een big smile zou afkomen.
En dat kwam ik, jeetje! Tja en wat dan?, daar kan ik heel kort over zijn, na mijn rit onder het genot van een beker koffie even nagepraat.
En ik heb zonder er nog een seconde over na te denken, een nieuwe Kawasaki Vulcan S Tourer besteld met alles erop en eraan.
Er komt een windscherm op, twee extra ledlampen, een valbeugel, een Sissybar, een bagagerekje achter de Sissybar, twee leren koffers, handvat verwarming, en TomTom Rider 550.
En ik schrijf maar meteen dat ik super dankbaar ben dat ik dit kan en mag doen, ik weet ook dat dit niet voor velen is weggelegd en mens wat maakt me dit gelukkig, en nu maar hopen op heel veel mooie en veilige kilometers, voor mij en ook met Marlies!
En op dit moment van schrijven (05-05-2021) staat mijn nieuwe motor op een boot die van Japan onderweg is naar Nederland, en ze denken dat hij begin juni geleverd kan worden, maar dat is tegenwoordig ook nog maar afwachten of dat gaat lukken!
Dat is dus ongeveer als deze blog online is gekomen, en jeetje wat gaat het een lange maand worden.

Happy and Easy Vucan Rider Henk

Toedels IKKE







Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.